z pamiętnika przedsiębiorcy

Z pamiętnika przedsiębiorcy: czego się nauczyłem

Rzeczy, których najprawdopodobniej nigdy nie miałbym potrzeby się nauczyć, gdybym pewnego dnia nie postanowił zostać samodzielnym autorem gier komputerowych:

  • zarządzanie skrzynką e-mailową
  • konstruowanie formularzy i ankiet
  • multitasking
  • mój NIP
  • sporządzenie umów
  • wystawianie faktur
  • pożyczanie pieniędzy (od innych)
  • upominanie się o rzeczy od ludzi, którzy zawalili termin
  • proszenie ludzi o przysługi
  • niezobowiązujące pogaduszki na konferencjach branżowych
  • przemawianie przed publicznością
  • wymienianie wizytówek
  • robienie SWOT-ów
  • kalkulowanie cen
  • konstruowanie modeli monetyzacji produktu
  • doliczanie marż
  • projektowanie gier “pod budżet”
  • pisanie maili do zupełnie obcych ludzi, którzy nie są mi nic winni, a nadto prawdopodobnie mają mnie w dupie
  • kiwanie głową i patrzenie z życzliwym uśmiechem na osobę, która mi z zimną krwią wciska rozbój w biały dzień, który z niejasnych przyczyn nazywa “ofertą biznesową”
  • przepraszanie ludzi za rzeczy, o których wiem doskonale, że zupełnie nie miałem na nie wpływu, ale oni tego nie wiedzą i to właśnie mi zaufali w danej sprawie, więc ode mnie oczekują wyjaśnień
  • wypełnianie formularzy podatkowych innych niż PIT
  • pisanie tekstów reklamowych
  • pisanie shameless plugów
  • przygotowywanie akcji promocyjnych i wizerunkowych (z budżetem 0 zł)
  • nadawanie kurierem przesyłek
  • nadawanie kurierem czterdziestu przesyłek naraz
  • pisanie shameless plugów, od których ludzie nie zaczynają mnie hurtowo odobserwowywać

Praca twórcza kształci i wyrabia charakter!


republikacja z facebook.com/jzwesolowski/posts/655747941273212

Jacek

Prowadzi studio działalności okołogrowej Inżynieria Wszechświetności i tam m.in. pisze więcej o grach. Autor podręcznika Level design dla początkujących. Twórczość Jacka można wspierać na Patronite. → facebook → twitter